Tuesday, October 11, 2005

Day 1: 左手無名指

I decided to have a marathon posting for my favorite Gigi Leung's songs for the rest of the week...
Since I indulged myself with a gold diamond band for the past few days, which I should not have done...
Let me dedicate this song to the owner of the ring, me, and myself...

Day 1:
左手無名指(Amour2002年度廣告主題曲)
作曲:陳曉絹 填詞:易家揚 編曲:Terence Teo 製作人:李偲菘

拔出我手裡的刺 寫完我心裡的詩
擦乾我眼裡的濕 這是我最後一次
接受我和你的遲 忽略我恨你的癡
紀錄我愛你的事 用盡我會的單字
刺你的名字在我左手的無名指
寫你的故事在我隨身的簿子
畫你的樣子在我落淚的那一次
愛情在殘忍的都市 一天天消失

飛過了多少城市 浪費了多少小時
愛就是這麼回事
看過了多少小說
穿過了多少小河
弄丟了你給的戒指

刺你的名字在我左手的無名指
寫你的故事在我隨身的簿子
畫你的樣子在我落淚的那一次
愛情在殘忍的都市 一天天消失

1 Comments:

Blogger angeline said...

ohhhhhhhhhhhhh now i remember the ring. yea yea yea... i remember now.

9:49 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home